مراحل پذیرش بیماران آنژیوپلاستی

راهنمای مبسوط مراحل پذیرش بیماران آنژیوپلاستی

  1. شما می بایست با در دست داشتن دستور پزشک مبنی بر انجام آنژیوپلاستی، جهت رزرو نوبت آنژیوپلاستی و پیگیری مشاوره های مورد نیاز به پذیرش آنژیوگرافی در طبقه همکف مراجعه نمایید.
  2. سپس در تاریخ و ساعت تعیین شده به منظور انجام مراحل تشکیل پرونده به پذیرش آنژیوگرافی در طبقه همکف مراجعه نمایید تا اقدامات مرتبط با معرفی نامه بیمه تکمیلی و بررسی انجام مشاوره های مورد نیاز صورت پذیرد. لذا لازم است دفترچه بیمه خود  یا کارت ملی بیمار را تحویل متصدی پذیرش داده و در صورت داشتن بیمه تکمیلی،  نوع بیمه تکمبلی خود را یادآوری نمایید. متصدی پذیرش در صورت نیاز شما را راهنمایی خواهد کرد تا از صفحه اول دفترچه یا کارت ملی و ... کپی بگیرید.(واحد کپی در محوطه بیمارستان قرار دارد)، .بعضی از بیمه های تکمیلی ، امکان صدور معرفی نامه آنلاین دارند و پذیرش ، شما را راهنمایی می کند.
  3. در صورتی که سازمان بیمه گر شما امکان صدور معرفی نامه آنلاین را فراهم نکرده باشد، متصدی پذیرش راهنمایی جهت مدارک مورد نیاز(کپی فرم پذیرش که بایستی حتما مهر پذیرش داشته باشد) به شما خواهد داد و شما می بایست با در دست داشتن مدارک به سازمان بیمه تکمیلی خود مراجعه نموده ، معرفی نامه دریافت کرده و به پذیرش آنژیوگرافی در طبقه همکف ارائه نمایید.
  4. شما می بایست در روز قبل از تاریخ انجام آنژیوپلاستی با همراه درجه یک خود به پذیرش آنژیوگرافی واقع در طبقه همکف مراجعه نمایید.
  5. توجه داشته باشید مبلغ پرداخت شده هزینه علی الحساب بوده و هزینه قطعی در زمان ترخیص که کلیه خدمات ارائه شده، آزمایشات، لوازم مصرفی، تستهای تشخیصی، عمل جراحی، مدت زمان بستری و .... مشخص شده است، تعیین می شود.
  6. پس از این مرحله متصدی پذیرش اقدام به تشکیل پرونده و تکمیل فرمها خواهد نمود و مشخصات شما را در سیستم ثبت خواهدکرد.لازم است قسمتهایی از فرمها توسط پرسنل و بیمار یا همراه تکمیل گردد، لذا حضور فردی که سرعت عمل کافی دارد بسیار موثر بوده و معطلی و اتلاف وقت را کاهش می دهد. ( فرمها شامل : فرم رضایت آگاهانه و ...)
  7. در این مرحله، متصدی پذیرش ، فرمهایی جهت معرفی شما به واحد نوار قلب( لابی شیشه ای)، آزمایشگاه (طبقه همکف ،کنار صندوق)و رادیولوژی(طبقه زیر زمین، راهرو سمت چپ) خواهد داد. به محض ورود به اتاق نوار قلب ، فرم معرفی نوار قلب را به پرسنل تحویل دهید و منتظر بمانید تا شما را فراخوان نمایند. در ورود به آزمایشگاه ، نام و نام خانوادگی بیمار را به پرسنل آزمایشگاه اعلام نمایید، متصدی پذیرش آزمایشگاه اطلاعات لازم را در سیستم چک نموده و شما را به اتاق خونگیری راهنمایی خواهد نمود.به محض ورود به واحد رادیولوژی در زیر زمین بیمارستان راهروی سمت چپ ، مستقیما به سمت جلو تا پذیرش رادیولوژی پیش بروید و فرم را به پذیرش تحویل نمایید، پس از ثبت مشخصات شما در سیستم ، متصدی مربوطه شما را جهت انجام عکس قفسه سینه راهنمایی خواهد کرد، ممکن است لازم باشد کمی منتظر بمانید تا فراخوان شوید، عکس قفسه سینه بطور خودکار در سیستم قرار خواهد گرفت و توسط پزشک قابل رویت است و لزومی ندارد جهت تحویل عکس منتظر بمانید.
  8. پس از انجام اقدامات فوق ، به باجه مربوطه در طبقه همکف مراجعه نموده و قبضها و مدارک را تحویل نمایید تا ضمیمه پرونده شما گردد.
  9. در این مرحله متصدی پذیرش ، فرم آمادگی قبل ازآنژیوگرافی را به شما ارائه خواهد نمود که لازم است به دقت مطالعه نمایید. همچنین آموزشهای لازم را جهت کسب آمادگی برای آنژیوپلاستی به شما ارائه خواهد نمود.شما می بایست با دقت به این توضیحات توجه نموده و نکات لازم را اجرا نمایید.( همراه داشتن مدارک مورد نیاز، همراه داشتن داروهای مصرفی و نحوه مصرف داروهای مجاز در روز آنژیوپلاستی و داروهایی که حتما می بایست قبل از آنژیوپلاستی مصرف نمایید، ساعت مجاز خوردن و آشامیدن، تمیز کردن ناحیه مورد نظراز موهای زائد برای پیشگیری از عفونت، تاریخ و ساعت حضور در بیمارستان جهت انتظار و فراخوان به بخش آنژیوگرافی، داشتن همراه درجه یک در روز آنژیوپلاستی،  و ....)
  10. شما می بایست در تاریخ و ساعت مقرر در اتاق آمادگی بخش قلب 1 برای آقایان و قلب 2 برای زنان واقع در طبقه اول حضور داشته و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار پرستار اتاق آمادگی قرار دهید.پرستار فرمهای مورد نظر را بر اساس مشخصات و اطلاعات ارائه شده توسط شما تکمیل نموده و ضمیمه پرونده شما خواهد نمود.
  11. پرستار اتاق آمادگی شما را راهنمایی خواهد کرد تا در صورت نیاز سرویس بهداشتی بروید، لباس مخصوص بپوشید و بر اساس فراخوان بخش آنژیوگرافی شما را تا بخش آنژیوگرافی همراهی می نماید. نظر پزشک، شرایط بخش آنژیوگرافی، بیماران اورژانسی، شرایط غیر قابل پیش بینی بیمار قبلی که منجر به افزایش زمان تعیین شده می شود و ... ، ممکن است فراخوان بیمار بعدی را با تاخیر مواجه کند لطفا صبور باشید.

مراجعین محترم، هرکدام از مراحل فوق با توجه به و ضعیت نوع بیمه پایه و تکمیلی و قوانین مربوطه(مانند سقف بیمه تکمیلی، امکان صدور معرفی نامه آنلاین و ...)، هزینه بر اساس تعداد استنت مورد نیاز، مشاوره های مورد نیاز، دستورات پزشک و .... ، در هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت بوده و نیازمند مراجعه به سایر واحدها یا طبقات می باشد، به دلیل موانع فیزیکی موجود در فضای ساختمان بیمارستان، امکان متمرکز کردن واحدها در یک طبقه وجود ندارد، از این بابت از شما پوزش می خواهیم و از اینکه با صبوری و آرامش خود ، در ایجاد نظم و تسریع در انجام امور ما را یاری می رسانید، سپاسگزاریم.

 

 

 

 

رای شما به این مطلب چیست؟

0