مراحل ترخیص

مراحل ترخیص

کارت ملی شما از ابتدای بستری تا لحظه ترخیص باید بر بالین شما باشد (نزد همراه بیمار). چنانچه بیمه پایه یا تکمیلی شما مشکل داشته باشد تا قبل از روز ترخیص جهت رفع عیب اقدام و یا مراجعه به حسابداری نسبت به رفع عیب اقدام فرمایید. در غیر اینصورت پس از ویزیت پزشک جهت نسخه دارویی یا پیگیری های بعد از ترخیص مثل نیاز به انجام آزمایش و.... باید مجددا به مطب پزشک مراجعه کنید.

کارشناس بیمه در طول مدت بستری بر بالین شما حاضر شده و فرم بیمه شما را بررسی و تایید خواهد کرد و اگر نیاز باشد پیگیری های خاصی انجام دهید شما را راهنمایی خواهد کرد. اتاق کارشناس مقیم بیمه طبقه دوم در مجاورت آسانسور سمت راست پله است.

زمان ترخیص بیمار

زمان ترخیص معمولا بعد از ویزیت پزشک معالج است و با توجه به اهمیت هر بخش ممکن است متفاوت باشد. جهت ترخیص شما پزشک باید ابتدا بیمار را ویزیت کرده و دستور ترخیص را در پرونده شما ثبت کند پس از آن اقدامات درمانی و مراقبتی، دارودهی، نوشتن گزارش پرستاری، ثبت خلاصه پرونده توسط پزشک، نوشتن فرم آموزش های زمان ترخیص، ثبت وسایل مصرفی شما در سیستم تا آخرین لحظه، مرجوع کردن داروهای اضافی شما به داروخانه جهت کسر از حساب شما، پیگیری تست های معوقه، ارائه فرمهایی که نیازمند تهیه کپی می باشد به همراه شما جهت گرفتن کپی از محوطه بیمارستان و تحویل به ایستگاه پرستگاری و .... نیازمند زمان می باشد لذا از زمان ثبت دستور ترخیص در پرونده توسط پزشک تا زمان ترخیص شما باید صبوری کنید و آرامش خود را حفظ کنید تا پرستار و منشی بخش بتوانند کارهای لازم برای ترخیص شما را انجام دهند و مدارک لازم برای ارائه به شما را جمع آوری کنند. اگر پزشک حدود ساعت 13 شما را ویزیت کند معمولا ترخیص در شیفت عصر خواهد بود. درصورت هرگونه ابهام یا سوال در مورد بیماری، روند درمان یا عمل جراحی در زمان ویزیت پزشک با ایشان مطرح کنید. در صورتی که گواهی استراحت در منزل نیاز دارید حتما پزشک را در زمان ویزیت مطلع کنید.

در زمان ترخیص مدارکی از قبیل: گزارش تست های تشخیصی و تصویربرداری، خلاصه پرونده، فرم آموزش حین ترخیص، کپی های مورد نیاز، نسخه دارویی و ... به شما تحویل داده می شود. کسی که مدارک را تحویل می گیرد می بایست در دفتر تعیین شده امضاء کرده و نام و نام خانوادگی خود را خوانا بنویسد. لطفا در نگهداری این مدارک جدیت داشته و در زمان ویزیت بعدی پزشک همراه داشته باشید و در صورتیکه مجددا نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشید این مدارک را همراه داشته باشید تا پرسنل درمان تاریخچه بیماری و اقداماتی که برای شما انجام شده است را به اطلاع پزشک شما برسانند. خلاصه پرونده و مدارک قبلی شما ممکن است از انجام کارهای اضافه و تحمیل هزینه اضافی جلوگیری کند و به انجام امور سرعت دهد.

لطفا قبل از خروج از بیمارستان نسبت به الکترونیکی نمودن نسخه اقدام و با پرسش از ایستگاه پرستاری از تعیین وقت بعدی ویزیت پزشک اطمینان حاصل نمائید. (معمولا نوبت بعدی توسط پذیرش ثبت و برای شما پیامک خواهد شد.)

در صورتی که طی مدت بستری آزمایش یا کشت خونی برای شما درخواست داده شده باشد که جواب آن در زمان ترخیص آماده نشده باشد پرستار شماره تماس و آدرس شما را خواهد خواست، پس از آماده شدن جواب آزمایش از طرف آزمایشگاه برای بیمار پیامک ارسال می گردد. شما باید جواب تست را به پزشک خود نشان دهید شاید لازم باشد اقدامات درمانی خاصی انجام دهید.

اگر در حین عمل جراحی نمونه ای از محل عمل بیمار برای بافت شناسی فرستاده شده باشد، در زمان ترخیص پرستار تاکید می نماید که رسید پاتولوژی را از آزمایشگاه تحویل گرفته و بین 7 تا 10 روز جواب پاتولوژی پیامک خواهد شد؛ چنانچه پیامک دریافت نشد جهت پیگیری با آزمایشگاه تماس بگیرند به شماره 07136141041-2  تماس برقرار نمایند و توصیه می گردد با جواب پاتولوژی به پزشک معالج مراجعه نماند.

پرستار نسخه پزشک را به همراه شما ارائه خواهد کرد تا به نسخه الکترونیک طبقه همکف یا طبقه پنجم مراجعه کرده و نسخه دارویی را الکترونیک کند و داروها را از داروخانه (طبقه همکف) دریافت نمائید. در فرم آموزش ترخیص نحوه و زمان و میزان مصرف دارو ثبت شده است و پرستار موظف است بر بالین شما و در حضور همراهتان آموزش های دارویی را به شما بدهد. لطفا یکی از همراهان که در منزل مراقبت پس از ترخیص شما را به عهده دارد در زمان ترخیص بر بالین شما باشد تا پرستار آموزش های لازم را در حضور ایشان ارائه کند و  در صورت ابهام از پرستار بخواهد دوباره آموزش ها را تکرار کند. درصورت هرگونه ابهام می توانید با شماره تماس بخش که در فرم آموزش ترخیص ثبت شده است تماس بگیرید و یا آموزش های کلی و عمومی حین ترخیص را در سایت یا شبکه های اجتماعی بیمارستان ملاحظه کنید.

پزشک نوبت ویزیت بعدی شما را به مطب یا درمانگاه تعیین خواهد کرد، پرستار این فرم نوبت را به همراه شما ارائه خواهد کرد.(در مورد سایر پیگیری های مورد نیاز مانند فیزیوتراپی و ... پرستار راهنمایی خواهد کرد.)

درصورت نیاز به ویلچر جهت جابجایی زمان ترخیص همراه شما میتواند با ارائه کارت ملی از واحد اطلاعات طبقه همکف ویلچر دریافت کند.

زمانی که تمام مراحل ثبت پرونده و اقدامات مراقبتی شما به پایان رسید در شیفت صبح منشی بخش بیمار را ترخیص خواهد کرد و بعضی از بیماران که نیاز به استرداد وجه دارند و یا به دلایلی مدرکی مورد نیاز حسابداری باشد با مراجعه به حسابداری ترخیص خواهند شد. در شیفت عصر با ارسال پرونده شما به حسابداری و محاسبه هزینه ها، پیامی برای شما ارسال خواهد شد که با مراجعه همراه بیمار به حسابداری، ترخیص انجام خواهد شد.

با اخذ امضا از همراه بیمار، مدارک و خلاصه پرونده از بخش تحویل شما خواهد شد که بایستی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

جهت گرفتن صورتحساب می توانید 48 ساعت پس از ترخیص در ساعات اداری به واحد رسیدگی به اسناد واقع در طبقه دوم اتاق زرد رنگ مراجعه نمایید. مدارک لازم شامل: کارت شناسایی معتبر، تمام مدارک پزشکی و قبض هایی که در هنگام ترخیص به شما داده شده است و در صورت خرید تجهیزاتی نظیر استنت، بالن، مفصل و ... فاکتور تجهیزات خریداری شده جدا از صورتحساب به شما ارائه خواهد شد.

در صورت ابتلا به بیماری های خاص اعم از دیابت، بیماری های کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، سرطان، ام اس، بیماری های رفتاری(ایدز) و یا استفاده از داروی وارفارین آدرس و شماره تماس مراکز و سیستم های حمایتی را از پرستار خود دریافت نمایید.

ترخیص با نظر پزشک پس از انجام کامل اقدامات درمانی ایمنی بیمار را به دنبال خواهد داشت. لطفا از ترخیص بیمار با رضایت شخصی خودداری نمائید.

جهت جلوگیری از تجمع وسایل نقلیه و ازدحام و سد معبر در محوطه بیمارستان و سهولت در انتقال بیماران بد حال همکاران انتظامات بنا بر وظیفه در ورود وسایل نقلیه دقت و سختگیری دارند لذا لازم است همراه شما زمانی اقدام به آوردن وسیله نقلیه به داخل بیمارستان کند که شما از هر جهت آماده ترک بخش باشید. ارائه رسید بلامانع حسابداری به پرسنل انتظامات جهت مجوز ورود وسیله نقلیه ضروری می باشد.

رای شما به این مطلب چیست؟

0