فرهنگ سازی درون سازمانی - بخش هفتم

برخی بایدها ونبایدهای گفتاری

هرگونه رفتاروصحبتی را پای ارتباط موثر وروابط صمیمی یا روابط اجتماعی نگذاریم ،اشتباه نکنیم رفتار ما ،گفتار ما وروش عملکردی ما در هر سازمان موردذره بین از سوی مخاطبین ومراجعین قرار میگیرد وچنانچه دقت کافی نکنیم بعنوان عضوی از این سازمان ،کل مجموعه راتحت الشعاع رفتار خود قرار میدهیم
بیمار یا مراجعه کننده یا سایر همکاران متوجه تک تک گفتار ورفتار ماهستند در محیطهای کاری بایدها ونبایدهای رفتاری وگفتاری را رعایت کنیم بعنوان مثال درمحیط کاری بکار بردن الفاظ زشت و نامتعارف بکار بردن اسم ،یااسامی که احترام سازمانی را زیر سوال میبرد نه عرف است ونه صمیمیت ونه هیچ توجیه دیگری دارد فقط اصالت وشخصیت یک مجموعه را زیر سوال میبرد

همه ما موظف وملزم به چارچوبهایی هستیم که برای هرسازمان تعریف شده ،رعایت نکردن هرکدام مثل هر خطاهای دیکر رفتاری با عملکردی یا درمانی یا دارویی پیامدهای بدی را در زمان به جا خواهدگذاشت .درنظربگیرید فردی را که در حیاط بیمارستان با لباس سازمانی وداشتن لوگو ی بیمارستان سمت چپ سینه بدون توجه به مراجعین کلمات نامناسب وصدای بلند به کار میبرد یا همکاری که در استیشن بخش باحضور بیماران بدحال با دیگری بلند می خنددو یا بکاربردن اسم والفاظ …یا ریختن زباله در حیاط بیمارستان یااسانسورهاویاحتی بیان کردن مشکلات متفاوت درون سازمانی ومالی وحقوقی و…جلو همراه یا مراجعین و یا ردشدن بی تفاوت از روی قهوه ای که از دست همراه بیمار رهاشده ودر پله ها منتظر تمیزشدن توسط واحد مربوطه است …هرکدام به نحوی باید مارا به تفکر ومسیولیت پذیری سوق دهد در این خصوص بایدونبایدهای کلامی را در پی وی ارسال کنید تا بتوانیم به یک جمعبندی گفتاری برسیم جهت همسوبودن ویکصداشدن برای هرچه بهتر بودن اهداف خدمات ایده ال در بیمارستان .
معاونت فرهنگی -روابط عمومی
بیمارستان کوثر-بنیادقلب پارس

رای شما به این مطلب چیست؟

0