گفتگویی با معاون فرهنگی و روابط عمومی بنیاد قلب پارس و بیمارستان کوثر

معاونت فرهنگی بنیاد قلب پارس و بیمارستان کوثر بر این باور است که روابط عمومی قلب تپنده سازمان است و باید فضای ارتباطی با مخاطب را به شیوه ای مدیریت کند که انتقال محتوا و معنا به درستی انجام شود.

اشاره: به طبقه هفتم برویم. اگرچه سکوت بیمارستاني حكمفرماست ولي فراتر از هر چيز همیشه سرفصل های زیادی با ماژیک سیاه بر تخته سفید نوشته شده و هرلحظه همکاری از راه می رسد و با شتاب فراوان به دنبال  پیشبرد مسئولیت هایش است. سیاهه مسئولیت ها پرشمار است و اینجا فرصتی برای آرامش نیست.

در اینجا مسئولیت های سنگین روابط عمومی با رسالت هاي رفيع  درهم آمیخته و در هر گوشه از این چهاردیواری می توان نشانی از یک برنامه فاخر را دید که به سرانجام رسیده یا در آینده نزدیک برگزار می شود.

اما جوش و خروش اصلی در ذهن آنها متبادر است که با روحیه ای خلاق، سخت کوش و اخلاق مدار تلاش خستگی ناپذیر دارند. آنها برای یکایک مناسبت ها سناریو و برنامه جامعی دارند و با همان امکانات محدود در تلاش هستند تا محیط پراضطراب بیمارستان را به جای بهتری برای کارکنان، بیماران و همراهان تبدیل سازند.

حاصل افکار آنها می تواند با عبارت کوتاهی در آسانسور خودنمایی کند و ذهن مخاطب را تلطیف سازد. انسان دوستی آنها می تواند در سفره های یلدا و بزم هفت سین رخ نمایی کند که پایبندی شان را به فرازهای تمدنی فریاد مي زند.

اینک، به بهانه هفته ارتباطات و روز روابط عمومی با پزشکی ادیب و فرهیخته هم کلام شدیم که سکاندار معاونت فرهنگی و روابط عمومی بنیاد قلب پارس و بیمارستان کوثر است. این مدیر توانمند، تیم کوچکی را راهبری می کند که موفق به انجام ماموریت های بزرگی شده است. گاهی ماموریت های غیرممکن....

دکتر زهره یوسفی با دیدگاهی کارشناسی و فراتر از روزمرگی ها به جایگاه رفیع روابط عمومی می نگرد. تلفیق مبانی فرهنگی، آموزه های پزشکی، جستارهای ادبی، اصول روابط عمومی و نیک اندیشی در یکایک سطرهای این گفتگو ملموس است.

معاونت فرهنگی بنیاد قلب پارس و بیمارستان کوثر بر این باور است که روابط عمومی قلب تپنده سازمان است و باید فضای ارتباطی با مخاطب را به شیوه ای مدیریت کند که انتقال محتوا و معنا به درستی انجام شود.

دکتر  یوسفی افزود: برند و جایگاه سازمان ماحصل یک عمر تلاش خستگی ناپذیر افراد زیادی است که زمینه اعتلای آن را پدید آورده اند و برای صیانت از این محصول باارزش باید همه توان خود را بکار گرفت و زمینه ارتقای آن را فراهم کرد.

به گفته این پزشک ادیب، روابط عمومی در همه زمینه ها نیازمند بهره مندی از نظرات فرهنگی، تفکرات اجرایی، ایده های تبلیغاتی و تجارب انسانی است و باید با پرهیز از مونولوگ و تک صدایی زمینه گفتگویی هدفمند را پدید آورد. در حقیقت روابط عمومی حافظ منافع سازمان با ایده پردازی های نوآورانه است تا در پرتو آن نقش تسهیل گری در ارتقا توانمندی ها مهیا شود.

وی می افزاید: روابط عمومی برپایه عشق، صداقت، امانتداری و تجربه بنا شده و در دنیا از آن به عنوان هنر هشتم یاد می کنند.معاون فرهنگی بنیاد قلب پارس و بیمارستان کوثر خاطرنشان می کند: روابط عمومی با بهره مندی از علم، تجربه و تخصص به خلاقیت و ایده پردازی همت می گمارد. در روابط عمومی باید با علم پردازش اطلاعات و افکارسنجی آشنا بود و اذهان درگیر مخاطبان را در راستای سالم سازی افکار و ارتقا فرهنگی جامعه پیش برد.

دکتر یوسفی خاطرنشان می کند: در حوزه روابط عمومی باید به مبانی پیشگیری و درمان چالش ها هم توجه کرد و با برنامه ریزی هدفمند گام برداشت.

به گفته این پزشک ادیب، تبلیغات سازمانی از جمله وظایف اولیه روابط عمومی ها است؛ اما والاتر از آن ایجاد ارتباط صحیح و انسانی با مخاطبی است که در جستجوی اعتمادسازی می باشد. در پرتو اعتمادسازی می توان به شکل گیری یک برندینگ سالم با ایجاد دیدگاه مثبت در ذهن مخاطب امید بست.

مدیر روابط عمومی بیمارستان کوثر می افزاید: تبلیغاتی خامی که فقط متمرکز بر دیده شدن هستند دارای اثرگذاری مقطعی و کوتاه مدت بوده و در حد یک ادعا باقی می مانند.

دکتر یوسفی در بخش دیگری از سخنانش می افزاید: طی سال های اخیر طرح راه اندازی یک کلینیک فعال روابط عمومی در قالب یک نظام منسجم کشوری مطرح شد تا بتواند همانند سایر نظام هایی که به انجام وظیفه مشغول هستند، به خدمت رسانی بپردازد. در شرایط کنونی مباحث منجسم سازی و هماهنگ سازی روابط عمومی های کل کشور با پشتوانه علمی  ضروری به نظر می رسد. با برخورداری از چنین تشکیلاتی می توان در راستای سالم سازی افکار عمومی گام برداشت و محصولات اثربخش تری در حوزه های مدیریتی، فکری، فرهنگی و تبلیغاتی ارایه کرد.او بهره مندی از نظر اساتید دانشگاهی و اندیشه فرهیختگان را زمینه ساز پیشرفت دانست و بیان داشت: روابط عمومی توانمند از هم اندیشی بزرگان و هم افزایی صاحب نظران بیشترین بهره را می برد.

مدیر روابط عمومی بیمارستان کوثر و بنیاد قلب پارس با بیان این که در عصر هوش مصنوعی باید از تحولات زمانه بهره مند شویم، اظهار داشت: روابط عمومی ها با تلفیق علم، تجربه، تکنولوژی و فرهنگ می توانند میزان اثربخشی خود را ارتقا بخشند.او در بخش پایانی سخنانش تلاش های خستگی ناپذیر کارکنان روابط عمومی بیمارستان کوثر و بنیاد قلب پارس را ارج نهاد و از آنها به عنوان دلسوزترین، فعال ترین و ایده پردازترین ارکان روابط عمومی های سراسر کشور یاد کرد.دکتر یوسفی هفته ارتباطات را به خانواده بزرگ روابط عمومی ها تبریک گفت و تلاش صادقانه آنها را زمینه ساز پیشرفت سازمان ها دانست.

رای شما به این مطلب چیست؟

0